قیمت کولئوس، شاسي بلند 160 ميليون تومان
 

سواري و هندلينگ مناسب، نکته بارز اين خودرو به شمار مي‌رود و از نکات منفي آن نيز بايد به شتاب نه‌چندان مناسبش اشاره کرد. کولئوس خودرويي داراي حجم موتور 2500 سي سي به حساب مي‌آيد و در سيکل ترکيبي، 5/9 ليتر بنزين مي‌سوزاند و مصرف آن در شهر نيز بالاي 10 ليتر گزارش شده است.
ظاهرا 150 دستگاه کولئوس توسط پارس‌خودرو پيش فروش شده و بايد ديد مشتريان با توجه به رکود بازار و همچنين کاهش توان مالي‌شان، چه استقبالي از اين شاسي بلند فرانسوي خواهند کرد.

 

 برنامه گروهي تست خودرو " رنو کولئوس" چهارشنبه ، هشتم آبان ماه به همت واحد ارتباطات شرکت پارس خودرو با حرکت به سمت شهر کاشان آغاز شد تا اين خودرو به لحاظ فني و اجرايي در محل سايپا کاشان مورد ارزيابي خبرنگاران قرار گيرد. صبح پنج شنبه خبرنگاران با حضور در کارخانه سايپا کاشان و دريافت توضيحاتي که در خصوص مشخصات فني اين خودرو توسط کارشناسان ارائه شد به سمت مرکز تست جاده اي سايپا کاشان رفتند و در اين محل کولئوس توسط خبرنگاران مورد آزمايش فني قرار گرفت.

کولئوس که اولين تجربه رنو در طراحي و ساخت suv محسوب مي شود اولين بار در سال 2006 در قالب يک خودرو مفهومي در نمايشگاه خودروي پاريس به نمايش گذاشته شد. پلت فرم اين خودرو، پلت فرم مدل c شرکت رنو- نيسان است که جزء پرفروش ترين پلت فرم هاي جهان بوده که طيف وسيعي از محصولات نيسان و رنو مانند مگان و نيسان قشقايي از اين پلت فرم استفاده شده است.
کولئوس که دهمين مدل از محصولات رنو محسوب مي شود موفق به دريافت 5 ستاره از موسسه  يورو ان کپ (euroncap) شده است. اين خودرو تا کنون در سه فاز عرضه شده که مدل فاز سوم آن که توسط خبرنگاران در مرکز تست سايپا کاشان مورد تست قرار گرفت در سال 2014 ميلادي فيس ليفت مجدد شده است.
به گفته کارشناسان اين خودرو به شکلي طراحي شده است که قابليت استفاده در فضاهاي شهري و کوچک و حتي شهرهاي شلوغ و خارج از شهر را نيز دارد ، موتور آن پرقدرت و داراي 170 اسب بخار قدرت است و حداکثر گشتاور آن 226 نيوتن است . 
با سوار شدن بر رنو کولئوس به خوبي متوجه مي شويد که اين خودرو علاوه بر قدرت ، شتاب و سرعت مناسب، از هندلينگ خوبي نيز برخوردار است. همچنين صندلي ها اين خودرو نيز بسيار راحت طراحي شده اند. اين suv سواري نرم و البته امکانات مناسبي نيز دارد و کابين نيز براي مسافت هاي طولاني جادار به نظر مي رسد.
حجم موتور کولئوس 2500 سي سي و مجهز به سيستم انتقال قدرت پيشرفته cvt است وحداکثر سرعت آن 185 کيلومتر بر ساعت و مصرف سوخت ترکيبي اين خودرو  در 100 کيلومتر حدود 9.5 ليتر است  همچنين اين خودرو از سقف پانوراما و سيستم هشدار دهنده نقاط کور برخوردار است. 
سيستم کنترل سرعت در شيب و سربالايي بدون دخالت راننده از امکانات ايمني اين خودرو محسوب مي شود همچنين کولئوس امکانات نسبتا مناسبي را براي خريدارانش عرضه مي کند تجهيزاتي چون شش ايربگ، ترمز abs، قفل مرکزي، تنظيم برقي فرمان، تهويه مطبوع اتوماتيک، تنظيم برقي و گرمکن صندلي راننده، صندلي هاي عقب با قابليت تا شدن، کمربندهاي ايمني پيش کشنده، چراغ زنون، سيستم هشدار دهنده در نقاط کور در حرکت ( bsw)  و سيستم کنترل پايداري esp برخي ديگر از امکانات ايمني و رفاهي اين خودرو است.
سيستم استارت دکمه اي هوشمند، ورودي usb و ipod ، سيستم صوتي bose ، آينه وسط الکتروکروميک و آينه هاي جانبي برقي تاشو از امکانات اين خودرو محسوب مي شود. 
امکانات ايمني و رفاهي و همچنين تست اين خودرو نشان از کيفيت بسيار بالاي اين خودرو دارد . در عين حال رنو کولئوس تناسبات کامل و چشم نواز يک خودروي اروپايي را دارا است . 
هم اکنون فروش ويژه خودرو کولئوس که قيمت قطعي آن 162 ميليون تومان در نظر گرفته شده است با پيش پرداخت اوليه 65 ميليون توماني و با تحويل آذر و دي ماه سال جاري توسط شرکت پارس خودرو انجام و با استقبال خوبي نيز مواجه شده و در ساعات اوليه ثبت نام تحويل آذرماه اين خودرو به اتمام رسيده است. علاوه بر اين هم اکنون بيش از 40 نمايندگي منتخب گروه خودروسازي سايپا فروش و خدمات پس از فروش اين خودرو را برعهده دارند.
خودروي کولئوس که به عنوان يک محصول اصيل در بازارهاي اروپايي مطرح است ، به لحاظ ويژگي هاي فني و ايمني نسبت به خودروهاي همکلاس خود داراي مزيت رقابتي بالايي است و اين خودرو تنها خودروي آفرود واقعي در بازار ايران محسوب مي شود و بر همين اساس شعار «اصالت نهايت جذابيت است» براي اين خودروي اصيل انتخاب شده است.
لازم به ذکر است همزمان با  تست " رنو کولئوس" ، دومين نشست تخصصي مفاهيم خودرو نيز در شرکت سايپا کاشان برگزار گرديد.

خبر مرتبط :

تست جاده ای خودرو رنو کولئوس انجام شد + تصاویر


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



آخر ماشین
تصاویر،ویدئو و اخبار به روز دنیای خودرو در آخر ماشین
درباره وبلاگ

.:((بسم الله الرحمن الرحیم)):. هدف ما از ساخت این وبلاگ انتشار اخبار خودروی ایران و جهان از منابع تایید شده به مردم عزیز کشورمان است تا حداقل در زمینه اطلاعات عمومی و یا حتی انتخاب و خرید خودرو ایشان را یاری نماییم با آرزوی سلامتی برای شما دوست عزیز .: لطفا نظرات تبلیغاتی ندهید:.
آخرین مطالب
نويسندگان


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 389
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 931
بازدید ماه : 13118
بازدید کل : 462832
تعداد مطالب : 902
تعداد نظرات : 27
تعداد آنلاین : 2